שירותים
ליווי ופיתוח מנהלים
ניהול הוא תפקיד בודד במהותו. מנהלים רבים מכירים את תסמונת "הבדידות בצמרת", התחושה שאין להם עם מי להתייעץ, לשתף קשיים ודילמות באופן גלוי ופתוח, בעיקר בנושאים הקשורים בניהול עובדים ותקשורת בינאישית. מנגד, מעל ראשו של המנהל – מרחפת הציפייה התמידית להשתפר.
ההנהלה מצפה ממנהל לצמוח, לרתום את הצוות, להראות עלייה בתוצאות, להיות מנהיג.
העובדים של היום מצפים למנהל מאמן – מומחה בתחומו, שיודע להוביל ולכוון אבל גם להכיל ולהקשיב, שמציב להם יעדים ודוחף קדימה אבל מתייחס אליהם בראייה הוליסטית, מנהל שיודע לתת לעובדיו תחושת משמעות ושייכות.
בתהליך ממוקד, אישי ונוגע, הכולל סדרת מפגשים אחד על אחד, מקבל המנהל שיקוף רחב ואותנטי על תפקודו (סגנון ניהולי, נקודות חוזק וחסמים), מיומנויות ניהול מגוונות כגון הנעת עובדים בעידן החדש, עבודה עם יעדים אישיים, ניהול צוות, ניהול שיחות אישיות, העברת מסר מורכב, מתן משוב אפקטיבי, ניהול זמן, טיפול בהתנגדויות, וכן כלים נוספים המותאמים לצרכיו.
תהליך פיתוח מנהלים אישי מהווה מקפצת מדרגה משמעותית הבאה לידי ביטוי בשיפור התפקוד השוטף, חיזוק תחושת הביטחון הניהולי, מוטיבציה גבוהה וכן עלייה ניכרת בתחושת המסוגלות.
מתאים למנהלים בארגונים, מכל הדרגים.
קורס פיתוח מנהלים
ממנהל למאמן.
כיום יותר מתמיד, ארגונים מבינים שהתוצאות העסקיות שלהם תלויות במידה רבה באיכות המנהלים שלהם. בעידן של שינוי מהיר ובלתי פוסק, עם יכולת תכנון מועטה, מנהלים איכותיים הם עוגן ובסיס להצלחה ארגונית.
מה זה מנהל מאמן?
עולם העבודה השתנה, זו כבר עובדה קיימת. העובדים דורשים ניהול אחר.
מנהל מאמן יודע לדרוש מעובדיו מצוינות אך גם להיות קשוב, להעביר מסרים מורכבים אך גם לתמוך כשצריך. עבודה מול יעדים אישיים, אינטליגנציה רגשית, תקשורת אימונית יומיומית, הקשבה, יכולת להעצים, פיתוח אסרטיביות, טיפול יעיל בהתנגדויות, כל אלו הם חלק מסט הכלים הניהולי בעולם העבודה החדש.
ממנהל למאמן זו גישה ניהולית המעודדת צמיחה אישית וארגונית ומגיעה עם סט כלים פרקטי ליישום בשטח.
בקורס, המועבר בצורה חווייתית ומושתת על שיח קבוצתי אימוני, יקבלו המשתתפים מנעד רחב של כלים ומיומנויות ניהול המותאמות למציאות העכשווית.
אז מה בתכנית?
- 6-8 מפגשים קבוצתיים (4 שעות למפגש)
- מפגש ליווי אישי אחד לכל משתתף (באמצע התכנית)
- התאמה ודיוק התכנים לפי צרכי הארגון
- מנעד רחב של תכנים, כלים ומיומנויות – מודעות ניהולית, מיומנויות תקשורתיות, ניהול לפי תפוקות, כלי בקרה ותכנון, כלים לניהול עצמי, ניהול צוות ועוד
- מפגשים חווייתיים הכוללים השתתפות אקטיבית והתנסות עצמית
- למידת עמיתים משמעותית
ממנהל למאמן.
כיום יותר מתמיד, ארגונים מבינים שהתוצאות העסקיות שלהם תלויות במידה רבה באיכות המנהלים שלהם. בעידן של שינוי מהיר ובלתי פוסק, עם יכולת תכנון מועטה, מנהלים איכותיים הם עוגן ובסיס להצלחה ארגונית.
מה זה מנהל מאמן?
עולם העבודה השתנה, זו כבר עובדה קיימת. העובדים דורשים ניהול אחר.
מנהל מאמן יודע לדרוש מעובדיו מצוינות אך גם להיות קשוב, להעביר מסרים מורכבים אך גם לתמוך כשצריך. עבודה מול יעדים אישיים, אינטליגנציה רגשית, תקשורת אימונית יומיומית, הקשבה, יכולת להעצים, פיתוח אסרטיביות, טיפול יעיל בהתנגדויות, כל אלו הם חלק מסט הכלים הניהולי בעולם העבודה החדש.
ממנהל למאמן זו גישה ניהולית המעודדת צמיחה אישית וארגונית ומגיעה עם סט כלים פרקטי ליישום בשטח.
בקורס, המועבר בצורה חווייתית ומושתת על שיח קבוצתי אימוני, יקבלו המשתתפים מנעד רחב של כלים ומיומנויות ניהול המותאמות למציאות העכשווית.
אז מה בתכנית?
- 6-8 מפגשים קבוצתיים (4 שעות למפגש)
- מפגש ליווי אישי אחד לכל משתתף (באמצע התכנית)
- התאמה ודיוק התכנים לפי צרכי הארגון
- מנעד רחב של תכנים, כלים ומיומנויות – מודעות ניהולית, מיומנויות תקשורתיות, ניהול לפי תפוקות, כלי בקרה ותכנון, כלים לניהול עצמי, ניהול צוות ועוד
- מפגשים חווייתיים הכוללים השתתפות אקטיבית והתנסות עצמית
- למידת עמיתים משמעותית
מנהלי בתי ספר
ניהול בית ספר הוא אחד מתפקידי הניהול המורכבים והבודדים ביותר.
ברמה האישית, גדלתי עם אבא מנהל בית ספר. בעיניים של ילדה, אבא שלי עבד בלי הפסקה, סביב השעון. שיחות טלפון אינסופיות עם מורים, טלפונים בשעות בוקר מוקדמות של מורה חולה, ישיבות, ישיבות, ישיבות, ישיבות, מבט טרוד תמידית ומעל הכל, האחריות וכאב הלב בכל אירוע מורכב של אחד מתלמידיו.
ברמה המקצועית, עם ניסיון של אלפי שעות ליווי מנהלים בארגונים שונים, אני יודעת לומר שניהול בית ספר דורש אינטגרציה של מיומנויות רבות ומורכבות. מנהל בית ספר עומד בראש מערכת גדולה ואוטונומית, אופרציה המורכבת מעשרות/מאות עובדים, מאות/אלפי תלמידים, ואלפי הורים. כל העיניים נשואות אליו ובאותה עת הוא נתון לביקורת תמידית מצד מנהליו, עובדיו, תלמידיו והוריהם (המהווים כיום נדבך משמעותי בהתנהלות הבית ספרית), זאת אחריות כבדה ותובענית.
מעבר לשליטה מלאה בתוכן המקצועי פדגוגי, נדרש מנהל בית ספר למיומנויות תקשורת בינאישית מעולות על מנת לתמרן ולהוביל צוות חינוכי גדול (ודעתן), לשמר אוירה חיובית לצד תפקוד שוטף, לפתור ולסייע בחיכוכים מקצועיים/אישיים בצוות, לגשר על פער בין דורי משמעותי בצוות, לתת מענה לאינסוף פניות של הורים כועסים/מוטרדים/דואגים, וכל זאת על רקע אוירה ציבורית מתמשכת של מערכת שחוקה ועייפה.
מנהל בית ספר חייב לדעת לקבל החלטות בזמן אמת, לגלות גמישות ויצירתיות בפתרונות אד הוק במהלך כל יום עבודה, להיות פוליטיקאי מיומן מול ממשקי עבודה מרובים, להיות אוזן קשבת ומכילה וכמובן להפגין מנהיגות חינוכית בוטחת.
במציאות מורכבת זו, מנהלים רבים חשים צורך בהכוונה מקצועית, אוזן קשבת וכלים ניהוליים שיסייעו להם. מתוך הצורך העולה וגובר מהשטח, משרד החינוך מאפשר למנהלי בתי הספר לקבל ליווי מנהלים אישי ע"י גורם מקצועי, באמצעות מערכת "גפן".
מה כולל תהליך הליווי?
- סדרת פגישות ליווי אימוניות, אחד על אחד.
- שיקוף אותנטי לגבי התפקוד הניהולי – איתור ומיפוי סגנון ניהולי, חזקות ניהוליות, אתגרים וחסמים.
- כלים תקשורתיים מתקדמים כגון, ניהול שיחה קשה והעברת מסר מורכב, טיפול בהתנגדויות, ניהול שיחת משוב אותנטית, רתימת עובד, פיתוח אסרטיביות ועוד.
- כלים ניהוליים כגון עבודה עם יעדים, הנעת עובדים, ניהול בקרה, ניהול צוות מוביל,
- ניהול עצמי וניהול זמן, הובלת תהליכי שינוי ועוד.
- השתתפות אקטיבית בישיבת צוות/שיחה עם עובד/צוות מוביל – לפי צורך.
- תהליך ליווי אישי מהווה מקפצת מדרגה משמעותית הבאה לידי ביטוי בשיפור התפקוד השוטף, חיזוק תחושת הביטחון הניהולי, מוטיבציה גבוהה וכן עלייה ניכרת בתחושת המסוגלות.
- הזמנת תהליך הליווי מתבצעת באמצעות מערכת "גפן" של משרד החינוך.
ליווי מרפאות וצוותים רפואיים
ארגוני בריאות בעידן הטכנולוגי נבדלים זה מזה ברמת השירות למטופל. מתוך הבנה זו, פיתוח ושימור ההון האנושי בארגוני בריאות עומד בראש סדר העדיפויות. טיפול בנושאים כגון שחיקה מוגברת, הנעת עובדים ומוטיבציה, מסלולי קידום ושימור עובדים ,שמירה על רמה מקצועית ושירותית גבוהה, ניהול ממשקים מרובים, מטופלים תובעניים, כל אלו רק חלק ממורכבות התפקיד.
לאחר שנים של עבודה צמודה עם ארגוני בריאות מובילים (שירותי בריאות כללית, מכבי, מכבידנט, בית חולים פוריה ועוד) אני יודעת לומר כי במערכות בריאות יש דילמות ייחודיות ובעלות רגישות גבוהה הדורשות מיומנות מקצועית מבוססת ניסיון.
- ליווי צוותי ניהול רב סקטוריאלים במרפאות
- קורס פיתוח מנהלים סקטוריאלי ו/או רב סקטוריאלי.
- פיתוח ושיפור שירות למטופל
- שיפור ויעול תהליכי עבודה פנים מחלקתיים
- שיפור ויעול עבודת ממשקים רב סקטוריאלים
- ניהול צוות ומניעת שחיקה
עסקים קטנים ובינוניים
עסקים קטנים ובינוניים הנמצאים בתהליכי גדילה מתמדת ושואפים לעשות קפיצת מדרגה עסקית, מבינים שהמפתח לצמיחה נמצא בפיתוח ההון האנושי.
ליווי עסקים קטנים ובינוניים במגוון שירותי יעוץ ארגוני :
פיתוח מנהלים בדרג ביניים בליווי אישי או קבוצתי
יעול תהליכי עבודה
פיתוח ושיפור שירות לקוחות
הכנה לראיונות עבודה
ביצוע הערכת עובדים שנתית
אתגרים בניהול בין דורי והעברת העסק לדור ההמשך
לקוחות








